Własne reguły przy odchudzaniu

Własne reguły przy odchudzaniu

Każdy sposób jedzenia może służyć naszemu zdrowiu. Wystarczy tylko ustali kilka reguł, których będziemy się trzymać. Możemy wówczas spożywać wszystko co chcemy: wymyślać potrawy, mieszać smaki, jeść tradycyjnie, albo stosować na przemian różne kuchnie. Bacząc jednocześnie na to, by nie złamać wcześniej ustalonych przez nas reguł.

Możemy również skomponować dla siebie jednostajny jadłospis, którego będziemy się trzymać przynajmniej przez jakiś czas i dobrać do niego odpowiednie reguły. Dobór zasad powinien być dopracowany bardzo starannie i zawsze dla pojedynczej osoby.

Warto pamiętać o tym, że lepiej wybrać mniej zasad i je przestrzegać, niż wybrać dużo reguł i szybko porzucić wszystkie.

Co mogą zawierać “złote reguły”?

  • konsumpcję na małych talerzach
  • normę ilościową np. (1 kromka chleba, 2 ziemniaki, 1/2 szklanki mleka, 1 łyżeczka cukru itd.)
  • nie podjadanie między posiłkami
  • konsumowanie w jak najwolniejszym tempie
  • nie stosowanie dokładek
  • lekkostrawność kolacji
  • posiłek na 2 godziny przed snem
  • stosowanie skali 3/4 warzyw i owoców w dziennej diecie
  • nie dojadanie po najbliższych
  • szklanka wody na czczo i przed snem
  • spożywanie posiłków przyrządzonych w domu
  • ograniczenie węglowodanów
  • zastąpienie soli kuchennej ziołami