Dieta na potencję, co jeść na lepszą erekcję?

Erekcja u mężczyzny

Erekcja to czynność męskiego organizmu niezbędna do tego, by możliwe było prowadzenie pełnego i satysfakcjonującego życia seksualnego. Wszyscy wiedzą jak wygląda erekcja, bo po prostu widać ją i jest ona odczuwalna. Gdy jakiś bodziec wywoła pobudzenie erotyczne, męski narząd płciowy zmienia rozmiar, ułożenie i twardość. Z wiotkiego i miękkiego robi się twardy, duży i sztywny. Mówi się wręcz, że stoi. Wszystko po to, by możliwa była penetracja wnętrza pochwy, dotarcie głębiej, pozostawienie nasienia i doprowadzenie kobiety do orgazmu. Do tego, by doszło do erekcji, w organizmie mężczyzny musi zajść co najmniej kilka skomplikowanych procesów chemicznych. Wszystko zaczyna się z chwilą, gdy mózg prześle do narządów intymnych informację o pobudzeniu erotycznym. W reakcji na to pobudzenie, do jamistych ciał znajdujących się w prąciu napływa krew. Ciała te ulegają rozciągnięciu i naprężeniu, a obserwowany efekt nazywamy erekcją. Erekcja musi nastąpić natychmiast po pojawieniu się bodźca podniecającego seksualnie. Bodźcem tym są pieszczoty stanowiące wstępną fazę stosunku płciowego. Ale erekcja może pojawić się także w najmniej stosownej chwili, na przykład pod wpływem pobudzenia wywołanego widokiem atrakcyjnej kobiety.

Problemy z erekcją

Problemy z erekcją zdarzają się częściej niż nam się wydaje. Miewają je mężczyźni w każdym wieku. W naturalny sposób zdolność do osiągania wzwodu i utrzymywania go stopniowo maleje wraz z wiekiem. Po czterdziestym roku życia organizm mężczyzny produkuje mniej hormonu odpowiedzialnego za wydajność seksualną, czyli testosteronu. Naturalny spadek wydajności seksualnej nie daje się tak bardzo we znaki jak ten wywołany czynnikami chorobowymi. Czynniki te, to głównie schorzenia ogólnoustrojowe uszkadzające układ sercowo naczyniowy. Wśród schorzeń tych wymienia się miażdżycę, cukrzycę, nadciśnienie tętnicze, chorobę wieńcową, nadwagę i otyłość. Zdolność do osiągania i utrzymywania erekcji zależy wprost od kondycji i stanu naczyń krwionośnych, a te uszkadzane są przez wymienione wyżej schorzenia. Naczynia krwionośne są drogą, którą krew musi dopłynąć do jamistych ciał, z których zbudowane jest prącie. Gdy są osłabione lub przytkane, napływ krwi jest wolniejszy, a rozkurcz komórek jamistych słabszy i krótkotrwały. Problemy z erekcją należy odróżnić od zaburzeń tej czynności. Problemy mogą być przejściowe i tym nie należy się niepokoić. O stałym zaburzeniu mówimy w sytuacji, gdy erekcja szwankuje przez wiele tygodni, a stan ten nie ulega poprawie, wręcz przeciwnie, pogarsza się. Doraźnym rozwiązaniem tego typu kłopotów są specyfiki na erekcję. Pierwszą tego typu tabletką była Viagra, której skład opracowano ponad dwadzieścia lat temu. Obecnie, mężczyźni borykający się z problemami z erekcją mają do dyspozycji wiele innych leków, na przykład leki z grupy Kamagra. Grupa ta obejmuje tradycyjne tabletki, tabletki musujące, wielosmakowy żel i tabletki do ssania. Viagra i Kamagra działają w oparciu o ten sam składnik czynny, jakim jest sildenafil. Składnik ten intensyfikuje ukrwienie prącia w trakcie stosunku. Leki kamagra i Viagra muszą być stosowany zgodnie z tym co napisane jest w dołączonych do nich ulotkach. Specyfiki te przyjmuje się doustnie krótko przed planowanym współżyciem. Obydwa działają przez kilka godzin. Żeby osiągnąć erekcję, mężczyzna musi być pobudzony seksualnie.

Dieta na potencję, co jeść, żeby mieć lepszą erekcję?

Jakość i czas erekcji zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest dieta, czyli wszystko, co dostarczamy organizmowi każdego dnia. Dobrej erekcji służą te pokarmy, które nie szkodzą układowi krążenia. Chodzi tu przede wszystkim o witaminy i minerały, błonnik i dobre tłuszcze. Witaminy i minerały poprawiają witalność i ogólną kondycję organizmu. Dobre tłuszcze roślinne i obecne w tłustych rybach morskich nie tworzą złogów miażdżycowych, które zatykają naczynia krwionośne. Z kolei błonnik przeciwdziała odkładaniu się w żyłach i tętnicach złego cholesterolu. Chcąc mieć dobrą erekcję należy ograniczać sól. Duże ilości soli powodują nadciśnienie tętnicze, co prowadzi do chorób serca i układu naczyniowego. Dieta na dobrą erekcję, to dieta zgodna z najnowszą piramidą żywieniową. W codziennej diecie mężczyzny nie powinno zabraknąć warzyw i owoców. Powinna ona zawierać produkty zbożowe, ale tylko z pełnego ziarna. Chodzi o pieczywo, makarony i ryż. Na dobrą potencję seksualną warto jeść nabiał i jajka. Dobrej kondycji seksualnej sprzyja jedzenie produktów zawierających argininę, cynk i selen. Cynk sprzyja produkcji testosteronu, od którego zależy długość wzwodu. Pierwiastek ten znajduje się w otrębach, orzechach, w pieczywie pełnoziarnistym, owocach morza. Niezbędny dla męskiej kondycji seksualnej selen zawierają pestki dyni, chude mięso drobiowe, ryby, ryż brązowy. Dobrej aktywności mężczyzny w sypialni służy także witamina E. Nie przypadkowo nazywamy ją witaminą młodości. Daje ona mężczyźnie energię i witalność. Witamina E znajduje się w tłustych rybach, ziarnach zbóż, orzechach i migdałach. W diecie na erekcję nie powinno zabraknąć również kakao i protein. Jedno i drugie sprzyja dobremu ukrwieniu męskiego narządu intymnego.

Źródło artykułu: https://viagra.edu.pl/

Czytaj →